Pagina's

zondag 11 januari 2015

Low-Carb Wok


Na de feestdagen en dus ook de feestmaaltijden is het weer dringend tijd om terug te keren naar mijn oude goede gewoontes. geen nieuwe maar hernieuwde voornemens dus ;) Low-Carb eten. Ik voel me veel beter zonder. Geen gezwollen buik of opgeblazen gevoel, geen energie-dips,... Dit is natuurlijk een persoonlijke mening, maar je moet dit topreceptje zeker eens proberen. Je zal je noodles niet missen in deze wok :)


Ingrediënten (2p) :

  • 1/2e ui
  • 1 teentje look
  • 1/2e rode paprika
  • 1/2e gele paprika
  • een handvol champignons
  • een handvol sluimer-erwten/sugarsnaps
  • 1 courgette
  • kokosvet
  • groene curry-pasta
  • limoensap
  • vissaus

Bereidingswijze :

  1. Snij de ui op ringen en de look fijn
  2. Snij de paprika en sluimer-erwten in reepjes
  3. Snij de champignons in 4
  4. Snij de courgette met een julienne-snijder.
  5. verhit de kokosolie met een lepeltje groene pasta in je wokpan. Zet het vuur nog niet te hoog, anders zal je je verbranden aan de spetters olie.
  6. Verhoog je vuur en voeg de ui en look toe. Wok ze mooi glazig.
  7. Voeg nu alle groentjes (behalve de courgette) toe en wok tot je de gewenste gaarheid hebt.
  8. Voeg de courgette-sliertjes toe en wok ze warm, maar niet te gaar zodat je echt het gevoel hebt nog 'beet' in je gerecht te hebben. Dit gaat heel snel dus blijf er goed bij!
  9. Kruid af met vissaus (ipv zout) en een beetje vers limoensap.
Smakelijk !


TIPS :
  • Je kan dit gerecht met alle mogelijke andere groenten maken.
  • De courgette in zulke fijne julienne snijden lijkt moeilijk maar is eigenlijk supermakkelijk en gaat heel snel met een julienne-snijder. Mijn julienne-snijder is van Tupperware (hoe kan het ook anders) maar deze was tijdelijk in verkoop en nu dus niet meer verkrijgbaar. Contacteer me snel indien je ook 1 wenst, dan kan ik je verwittigen zodra ze er weer zijn. Ik vermoed dat er ook andere merken zulke snijders hebben, maar ik weet persoonlijk niet welk merk/waar ze verkocht worden, dus dan zul je even moeten zoeken.
  • Dit is een vegetarisch gerecht, maar je kan er gerust eerst wat blokjes kip/zalm aan toevoegen voor je de groentjes gaart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten