Pagina's

dinsdag 8 januari 2013

Torteloni met roomkaas




Kort en bondig :  
Makkelijk, snel en oooverheerlijk !






Ingrediënten (2p) :

  • Torteloni naar keuze
  • Een doosje roomkaas
    • Type Philadelphia. Ik heb het goedkoopste merk van de colruyt gebruikt)
  • Enkele kerstomaatjes
  • Een klein sjalotje
  • Verse basilicum
    • Mijn basilcum was op, dus het is een plaatje platte peterselie geworden ;)
  • een geutje witte wijn
  • olijfolie
  • peper en zout

Bereidingswijze :

  1. Kook de torteloni zoals aangegeven op de verpakking.
  2. Snijd de tomaatjes in kwartjes en snipper het sjalotje zeer fijn.
  3. stoof het sjalotje in olijfolie.
  4. Voeg de tomaatjes toe.
  5. Blus met een beetje witte wijn en laat inkoken.
  6. Voeg de roomkaas toe en laat smelten op middelmatig vuur.
  7. Kruid goed af met peper en zout.
  8. Giet de toerteloni af.
  9. Dresseer op de borden met de saus en een beetje verse basilicum.
Smakelijk !

TIPS :
  • Mijn torteloni komen van de Xenos, raar maar waar ! Ze hebben daar verschillende soorten en zijn spotgoedkoop ! Ik heb steeds een paar pakjes op reserve voor wanneer ik niet veel tijd heb om uitgebreid te koken. Maar je kan ze ook vinden in de vers-afdeling van de Colruyt en in de meeste overige supermarkten.


 PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten