Pagina's

woensdag 12 december 2012

Zuiderse Spirelli

Een heerlijk pasta-gerecht dat zelfs het liefje kon bekoren ! Als je denkt dat je saus gaat missen kan ik je geruststellen. Ik ben een échte sausmadam ! Ik eet soms zelfs pasta-saus zonder pasta omdat ik ZO zot ben van saus maar mijn koolhydraten probeer te beperken. En ik miste hier absoluut geen saus. 



Ingrediënten (4p) :
  • 400 gr (liefst volkoren) spirelli
  • 1 selder
  • 1 sjalot
  • 250 gr kerstomaatjes
  • 200 ml witte wijn
  • handvol verse basilicum
  • Parmezaanse kaas
  • olijfolie
  • peper en zout
  • een bouillonblokje voor rijst/pasta
  • 1 teentje look

Bereidingswijze :
  1. spoel alle groenten en snij het sjalotje fijn en de selder in kleine blokjes.
  2. Snij 2/3e van de kerstomaatjes in twee, en laat 1/3e heel.
  3. Stoof de sjalot samen met de selder in een beetje olijfolie.
  4. Voeg het gehakt toe als de selder nog net niet gaar is.
  5. bak het gehakt rul.
  6. Blus met de witte wijn en laat het grootste deel verdampen.
  7. Voeg de tomaatjes en de look toe en bak nog 5 minuten.
  8. Kruid af met peper en zout.
  9. Kook de spirelli zoals op de gebruiksaanwijzing staat.
  10. Meng de pasta door de saus en laat alles nog even doorwarmen.
  11. Schep uit, bestrooi met verse basilicum en Parmezaanse kaas.
  12. Klaar !
Smakelijk !

TIPS :
  • Ik heb het deze keer met witte selder gemaakt omdat ik die nog in huis had, maar vermoed dat het lekkerder is met groene selder...
  • Graag iets meer saus? Gebruik dan een beetje van je kookvocht van je pasta of voeg een scheutje room toe.

PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten