Pagina's

zondag 21 oktober 2012

Pasta met gerookte zalm


Een heerlijk gerecht om jezelf mee te verwennen ! Het vergt weinig werk, oogt mooi en is ongelooflijk lekker ! Ik dacht dat ik dit niet meer mocht eten maar was mis ! Het lijkt misschien een beetje ongezond maar dat valt heel goed mee. Vette vis en room... Ik zie jullie al denken... Maar de zalm bevat alleen maar hele goede vetten en de room is arm aan transvetten. Qua voedingswaarde een hele meevaller dus !



Ingrediënten (2p)

  • Een paar sneetjes gerookte zalm
  • Een handvol (vers geraspte) Parmezaanse kaas
  • 1 doosje of potje room
  • Pijnboompitjes
  • rucola
  • (volkoren) pasta
  • peper en zout
Bereidingswijze :

  1. Kuis de rucola.
  2. Snijdt de zalm in kleine stukjes.
  3. Rooster de pijnboompitjes in een anti-kleefpan.
  4. Doe de room samen met de parmezaanse kaas in een steelpannetje en kruid met peper en zout.
  5. Laat de room met de kaas op een zacht vuurtje smelten en roer zeer regelmatig alles om.
  6. Kook ondertussen de pasta.
  7. Als de pasta beetgaar gekookt is en de kaas helemaal is opgelost in de room kan je beginnen dresseren !
  8. Eerst de pasta, een schepje saus, de gerookte zalm, rucola en pijnboompitjes.
  9. Klaar !
Smakelijk !

TIPS :
  • Stoof gerust eerst een sjalotje of een beetje tomaat en voeg dan pas de room en de Parmezaanse kaas toe.
  • Omdat de kaas in de room op een heel zacht vuurtje moet smelten kuis ik de rucola, snijd ik de zalm en rooster ik de pijnboompitjes terwijl de kaas aan het smelten is. Tijd bespaard!
  • Ik kook mijn pasta steeds in goed gezouten water met een scheutje olijfolie en wanneer hij klaar is spoel ik hem even onder koud water, zo stopt het gaarproces onmiddellijk en kleeft de pasta niet.

PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten