Pagina's

zondag 14 oktober 2012

Oil & Vinegar !


Ik ben helemaal verzot op de winkels van Oil & Vinegar ! Elke keer als ik naar het shoppingcenter ga moet ik daar toch eens binnen gaan. Proeven doe ik bijna nooit meer, want de meeste dingen die daar te proeven staan heb ik al allemaal in huis :)



Maar ik hou ervan om er rond te snuisteren naar leuke hebbedingetjes om eten mee te maken of in op te dienen, en om nieuwe dingen te ontdekken. Dan zie ik een voedingsmiddel dat ik niet ken en probeer te onthouden hoe het noemt. Als ik dan thuis kom zoek ik een beetje op het internet naar meer informatie en receptjes waarin je het gebruikt. Als me dat dan aanstaat neem ik het bij mijn volgende bezoekje mee naar huis.

We hebben dus al het één en ander in huis van deze winkel. Voornamelijk kruidenmengsels, die ik onder andere gebruik om heerlijke dipsausjes mee te maken en gerechten mee op te leuken, maar ook mijn tajine komt van daar ! Die zal je vast en zeker al voorbij zien komen hebben op de blog. 


Vooral in het begin van het bestaan van deze blog vind je hier recepten van. Dat is nu een beetje verminderd omdat mensen met een tajine toch wel serieus in de minderheid zijn. Al zou ik hem binnenkort toch zeker nog eens boven willen halen :)

Maar dus, vooral de kruidenmengsels. En daar wou ik het nu juist over hebben. Ik maak er heerlijke hapjes mee, perfect om op tafel te zetten als er gasten zijn, want het is niet veel werk.  Het is een soort romige kruidendipsaus waar je met broodstengels in dipt. Het recept hiervan vindt je onderaan dit blogbericht. 

Ik zorg dat ik altijd een potje verse roomkaas in de koelkast en een pakje soepstengels in de voorraadkast heb staan. Zo heb ik steeds iets lekkers in huis voor onverwacht bezoek. 


In de winkel raden ze philadelphia aan, maar ik gebruik altijd de roomkaas van het merk Hanne (Classic Frisch Kase), dit is het goedkoopste merk in de colruyt maar moet zeker niet onderdoen voor de echte philadelphia.


In Oil & Vinegar verkopen ze ook kleine broodstokjes die je dan gebruikt om in de dipsaus te dippen, maar ikzelf heb altijd gewoon soepstengels van de colruyt, en ik breek ze dan in de gewenste lengte. Die met sesamzaad zijn de allerlekkerste !

Verder krijg je bij de potjes kruiden ook altijd een kleine steekfiche, hierop staan heel erg lekkere tips zodat je nog veel meer kan doen met deze kruiden ! Zoals verwerken in de spaghettisaus, er kruidenboter of kruidige mayonaise mee maken,... En als ik het over bruchettakruiden heb (die doe ik heel erg vaak in een pastasaus) dan heb ik het dus over die van Oil & Vinegar ;)


Ga zeker zelf ook eens rondsnuffelen in deze winkel, want er zijn echt verrukkelijke dingen en mooi keukenmateriaal te ontdekken. Maar nu, genoeg gepraat over Oil & Vingar, tijd om mijn receptje van een heerlijke maar eenvoudig te maken dipsaus met jullie te delen, want dat kan ik jullie niet onthouden !

Ingrediënten :

  • 1 eetlepel kruiden
  • 2 eetlepels lauw water
  • Een half potje verse roomkaas
Bereidingswijze :
  1. Doe 1 eetlepel van een kruidenmix naar keuze in een potje.
  2. Doe er twee eetlepels lauw water bij en laat even wellen
  3. Als de kruiden helemaal geweld zijn doe je er de roomkaas bij en roer je alles goed om.
  4. Klaar !
Smakelijk !

PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten