Pagina's

donderdag 9 augustus 2012

mojito !

 
Iedereen heeft zo wel zijn eigen versie van de mojito ! Ik was deze overlaatst op een zeldzame zonnige zomeravond aan het maken en bedacht dat ik mijn versie wel met jullie wou delen ;) Voor de acefitters onders ons worden sommige producten vervangen, kijk goed naar de ingrediëntenlijst !






Ingrediënten :
  • verse muntblaadjes
  • ijs
  • limoen
  • witte rum => ACEFIT : Witte wodka
  • 7up => ACEFIT : bruiswater
  • rietsuiker => ACEFIT : hoeveelheid beperken !

Bereidingswijze :
  1. Doe in elk glas een schep rietsuiker
  2. Daarbovenop doe je verse munt
  3. Snijd de limoen en kwartjes en doen in elk glas 2 kwartjes. Pers deze eerst een beetje uit in het glas en leg ze dan met schil en al in het glas (halve limoen per glas dus)
  4. Plet alles goed, zodat de aroma's van de limoen en munt vrijkomen.
  5. Vul tot aan de rand met ijs
  6. Vul tot 2/3e van het glas met de rum
  7. vul verder op met de 7up
  8. serveer met bovenaan nog een blaadje munt en twee rietjes

Smakelijk !

TIPS :
  • Niet zo'n zoetebek? Vervang de 7up door spuitwater.
  • Als je niet zo houd van de losse suiker in je mond kan je rietsuikersiroop gebruiken. Dit vind je bijvoorbeeld in de Colruyt bij de grenadines.
  • Wil je echt all the way gaan? Crush je ijs in een handdoek met een deegroller.
  • Bruine rum is ook zeer lekker ! Maar vele duurder dan de witte Old Hopkin rum die wij in de aldi kopen.

PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen.



    2 opmerkingen:

    1. mmmmm ^^ werkelijk mijn favon drankje als ik bij je langskom. nergens al zo een goede mojito gedronken als de uwe! het is dan ook geen toeval dat ik op de fotos sta ;)

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. ooh das keilief !!! Inderdaad geen toeval dat jij op de foto's staat :) en u hoofd staat er niet ni op omdak da ni wil, das puur voor privacy ;) tegenwoordig maak ik hem wel met spuitwater en wodka (alles voor de lijn :p) maar voor anderen maak ik hem nog steeds on the old school way ;) Ge moet na de examens op een zomerse avond nog maar eens ene komen drinken !

        Verwijderen